Det är enkelt att uppdatera förteckningar skapade med Chaos Desktop. Word-dokumentet ska ha samma namn som en dokumentsamling i projektet. De filer som finns i dokumentsamlingen är de som läses in i tabellen.


  1. Öppna förteckningen i Word.
  2. Klicka på Tabellformatering om du vill ändra inställning för vilka formatmallar som ska användas för tabelltexten.
  3. Kryssa för Inkludera undernivåer om dokument i underliggande samlingar ska inkluderas i förteckningen.
  4. Kryssa för Uppdatera historik om de förändringar som gjorts i förteckningen ska skrivas ut i slutet av tabellen.
  5. Klicka Uppdatera förteckning.
  6. Klart!

 


Historik


Det som visas i historiken är följande: Nya dokumentsamlingar som lagts till eller tagits bort i förteckningen. Nya dokument som lagts till eller tagits bort i de dokumentsamlingar som ingår i förteckningen. Om dokument raderas från datorn (disk) visas texten "Kunde inte hitta dokument" på den rad där dokumentets metadata tidigare skrevs ut i tabellen. Dokument som har raderats kommer alltså ej visas separat i historiken.


Utgått

De dokument som har metadata utgått = 1 kommer få en genomstruken text.