Ange vilka dokument som har utgått
- Öppna projektkonfigurationen för aktuellt projekt.
- Gå till fliken Metatyper (Bild 1).
- Lägg upp en ny metatyp genom att klicka på knappen Ny.
- Ange beteckning, till exempel "Utgatt" (använd ej å,ä eller ö för beteckningar).
- Ange beskrivning, till exempel "Utgått".
- Ange datatyp=Heltal.
- Ange redigeringstyp=Lista.
- Lägg upp följande fördefinierade värden: 1 och 0.
- Kryssa för rutan Utgått.
- Gå till fliken Dokumenttyper (Bild 2).
- Lägg till metatypen Utgått under den dokumenttyp du vill använda för detta.
- Klicka OK för att spara dina ändringar i projektkonfigurationen.
- Ange sedan Utgått = 1 för de dokument som har utgått (Bild 3).
När du sedan uppdaterar dokumentförteckningen i Word kommer dokument som har utgått bli överstrukna i tabellen. Utgått använder formatmallen CD_job_text_expired i Word
Bild 1
Bild 2
Bild 3