1. Öppna projektkonfigurationen för aktuellt projekt.
  2. Gå till fliken Metatyper (Bild 1).
  3. Lägg upp en ny metatyp genom att klicka på knappen Ny.
  4. Ange beteckning, till exempel "Utgatt" (använd ej å,ä eller ö för beteckningar).
  5. Ange beskrivning, till exempel "Utgått".
  6. Ange datatyp=Heltal.
  7. Ange redigeringstyp=Lista.
  8. Lägg upp följande fördefinierade värden: 1 och 0.
  9. Kryssa för rutan Utgått.
  10. Gå till fliken Dokumenttyper (Bild 2). 
  11. Lägg till metatypen Utgått under den dokumenttyp du vill använda för detta.
  12. Klicka OK för att spara dina ändringar i projektkonfigurationen.
  13. Ange sedan Utgått = 1 för de dokument som har utgått (Bild 3).


När du sedan uppdaterar dokumentförteckningen i Word kommer dokument som har utgått bli överstrukna i tabellen. Utgått använder formatmallen CD_job_text_expired i Word


Bild 1


Bild 2


Bild 3