Skapa en ny schemaläggning för Batch så här:


  1. Markera dokumenten, mappen eller dokumentsamlingen som du vill köra Batch på. Om du väljer dokumentsamling kan du ändra vilka filer som ska ingå i schemaläggningen genom att sedan lägga till och ta bort filer ur samlingen.


  1. Därefter klickar du på "Batch" i menyn.



  1. Fyll i Batch-dialogen som vanligt eller välj en Batch-favorit. 
    • På fliken "Alternativ" fyller du i kommandon som ska köras och övriga inställningar. 
    • Om du ska plotta fyller du även i inställningar på fliken "Plotterval". 
    • Fliken "Filer" kan du ignorera, den gäller inte för schemaläggningar, utan endast vanliga Batch-körningar. Dokument, mapp eller dokumentsamling som markerades i steg ett är det som sparas för schemaläggningen.


  1. Klicka sedan på knappen "Spara för schema".



  1. En wizard startar. Fyll i namn och beskrivning. Klicka Nästa.



  1. Ange tidpunkt för när schemaläggningen ska köras. Välj mellan följande:
    • Dagligen
    • Varje vecka
    • Varje månad
    • Endast en gång



  1. Klicka Slutför.


  1. Klart!