Detta avsnitt behandlar hur leverans av filer till IDA genomförs. Se även Projektkonfiguration IDA. Leverans av filer till IDA sker med hjälp av en Excel-fil. Excelfilen innehåller värden för de metadata man vill ange på IDA. Leverans kan ske från enstaka filer, mappar eller dokumentsamlingar. Dokumentsamlingar hanteras som ett specialfall vid leverans till IDA. Dokumentsamlingar och underliggande samlingar ligger till grund för vad mapparna som skapas kommer att heta i IDA. Det gör att man kan arbeta med sin vanliga mappstruktur. Vid leverans till IDA, som kanske har en annan struktur, kan man använda dokumentsamlingar och dess undernivåer för att skapa strukturen på IDA.

 

 Exempel: Excel skapad från mapp i Chaos Desktop.

 

 

 Exempel: Excel skapad från dokumentsamling (samma filer som ovan). Mappens namn skiljer sig, filnamn är densamma.

 

 

Exportera till IDA

  1. Markera mapp eller dokumentsamling, högerklicka och välj Exportera till IDA.
  2. Ange hur datum skall väljas. Fritt, fildatum eller metadata. Fritt sätter samma datum på alla filer.
  3. Ange placering på Excel-filen, förvalt är det värde, som ställts in i projektkonfigurationen.
  4. Excel-filen skapas. Klart!