Det går att ladda upp dokument, mappstruktur eller dokumentsamlingar till ProjectWise. I detta exempel kommer vi att ladda upp en mappstruktur med dokument.  


  1. Markera den mapp med dokument du vill ladda upp. 


  1. Välj ProjectWise ladda upp på menyn.



  1. Logga in i datakällan.


  1. Ange vilka filtyper som ska laddas upp. Endast de dokument som har de filtyper du valt kommer att laddas upp.



  1. Välj om du vill se mappar eller filer genom att klicka på knappen Visa vy. Denna inställning påverkar ej uppladdningen.



  1. Klicka på Verifiera. 



  1. Välj det projekt där mappstrukturen med dokument ska skapas upp. Klicka OK.



  1. Bocka för Skapa ny version. Om du inte bockar för denna kommer inga dokument laddas upp. 



  1. Bocka för Skapa mappar. Denna inställning gör att saknade mappar skapas upp enligt värdet i kolumnen "Sub Root Folder".  



  1. Knappen Granska mappar tänds. Klicka på den för att förhandsgranska mappstrukturen som kommer skapas upp vid uppladdning.



  1. Granska strukturen visuellt. Inga ändringar i strukturen kan göras i denna dialog. Klicka Stäng för att fortsätta med uppladdningen. 



  1. Om du vill skapa en dokumentsamling med dokumenten, bocka för det. Då skapas dokumentsamling på ProjectWise med aktuell version för de uppladdade dokumenten.


  1. När alla inställningar är klara kan du klicka på Ladda upp.



  1. Om du valt att dokumentsamling ska skapas skriver du in namn och beskrivning för dokumentsamlingen i dialogen Document Set.



  1. Välj i vilken mapp dokumentsamlingen ska ligga.



  1. När uppladdningen är klar öppnas ProjectWise Explorer.